Високе температуре – како се заштитити?

Изразито високе температуре, којима смо лети током последњих година веома често изложени, представљају озбиљну претњу по здравље, нарочито уколико трају више дана узастопно, (тзв «топлотни талас») а често су праћене и великом влажношћу ваздуха, што има додатни нежељени утицај на људски организам.

Придржавањем неких основних савета можете на време спречити настанак здравствених тегоба узрокованих врућином и високим температурама, и заштити себе и своје најмилије.
КАКО СЕ ЗАШТИТИТИ?

  • СКЛОНИТЕ СЕ СА СУНЦА!
    Не излажите се врућини без преке потребе и избегавајте боравак на отвореном у најтоплијем делу дана (10.00–17.00 ч).

ИЗБЕГАВАЈТЕ ПРЕКОМЕРНО ФИЗИЧКО НАПРЕЗАЊЕ!
Они који морају да обављају физичке послове, препоручљиво је да то чине у току најсвежијег дела дана – у раним јутарњим часовима (од четири до седам ујутру).
Избегавајте вежбање на отвореном у току најтоплијег дела дана.

  • ОБУЦИТЕ СЕ АДЕКВАТНО!

Носите лагану, широку одећу светлих боја, од природних материјала!
На главу обавезно ставите шешир или капу са широким ободом.
Носите адекватна наочаре за сунце са УВ филтерима.

  • РАСХЛАДИТЕ СЕ!

Расхладите тело повременим туширањем или купањем у млакој води.

  • УНОСИТЕ ДОВОЉНУ КОЛИЧИНУ ТЕЧНОСТИ!

Редовно уносите течност – пре свега воду.
Супе, млаки чајеви и свежи воћни сокови су такође добар извор течности и енергије у топлим летњим данима.
Када боравите на отвореном, увек имајте воду код себе.

  • АДЕКВАТНО СЕ ХРАНИТЕ!

Избегавајте алкохол, газиране напитке и напитке са превише кофеина и шећера.
Једите чешће, мање обилне оброке.
Нека ваши оброци буду лагани- избегавајте пржену, засољену, масну храну и храну богату беланчевинама.
Узимајте више сезонског воћа и поврћа.

  • ПОСЕБАН ОПРЕЗ КОД УЗИМАЊА ЛЕКОВА!
    Уколико имате неку од хроничних болести и узимате лекове, будите опрезни и проверите са својим лекаром утицај топлоте на деловање лекова и могуће погоршање болести.
  • РАСХЛАДИТЕ ПРОСТОР У КОМЕ БОРАВИТЕ!
    Дом и радне просторије адекватно расхлађујте, тако да температура и просторијама у којима боравите не прелази 30⁰С у току дана, односно 24⁰С у току ноћи.
    Уколико немате клима уређај у свом дому или на радном месту, у раним јутарњим сатима отворите сва врата и прозоре како бисте простор адекватно проветрили и расхладили, а затим спустите ролетне и затворите врата и прозоре на сунчаној страни, како би у просторије улазило што мање топлоте .
    У току ноћи држите прозоре отвореним.
    Многи електрични уређаји додатно ослобађају топлоту и греју околни ваздух – за време великих врућина искључите из струје све оне уређаје које не користите.
  • ОПРЕЗНО У ВОЗИЛИМА!
    Будите опрезни када улазите у возило које је стајало на сунцу! Пре уласка у возило обавезно отворите сва врата и гепек и сачекајте неколико минута да се возило и површине које додирујете (волан и сва седишта) охладе.
    Трудите се да температура у возилу буде пријатна али не и превише ниска. Препоручљиво је да температура у возилу буде неколико степени нижа од спољне.
    Децу и кућне љубимце никада немојте остављати саме у возилима, чак ни у хладу!
  • ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ НА НАЈУГРОЖЕНИЈЕ!
    Научите децу и старије особе како да се правилно заштите од врућине и контролишите их.
    Трудите се да малу децу не изводите напоље у најтоплије доба дана и никако их немојте излагати директном сунчевом зрачењу!
    Уколико имате љубимце не заборавите да и на њих врућина веома неповољно делује! Обезбедите им довољно свеже воде, не шетајте их у најтоплије доба дана и никако по врелом бетону!

ПРИДРЖАВАЈТЕ СЕ ПРЕПОРУКА ЗДРАВСТВЕНИХ УСТАНОВА СВЕ ВРЕМЕ ТРАЈАЊА ВРУЋИНА!